Párkapcsolatok

2020. március 11. 23:33 - Nahalka Noémi

Pofa be, vagy lesz kapsz!!!

„Drágáim, többen átküldtétek, megértettem a fenyegetését.”

Most jött el az a pont, amikor igazán megértettem azoknak a bántalmazott nőknek a helyzetét, akik szétvert arccal, megrugdosva, megalázva képtelenek arra, hogy a saját igazukért kiálljanak. Látom a megtaposott lelküket, a monoklikat a szemük alatt, és különös tekintettel átérzem azoknak a nőknek a helyzetét, akik verbális erőszak áldozatai.

Hogy mi az apropója? Átvágtak, szóltam, majd a férfi úgy döntött, hogy egy általa valóságosnak vélt, tényeket elhallgató közleményt ad ki. Nem is olvastam végig, de a férjem szólt, hogy a végén van egy fenyegetés. Elolvastam, a lényege az, hogy én a tulajdonosnak jeleztem a problémát (bár tény, hogy „problémaként” nem azt a „problémát” vezette fel, ami a valós „probléma” volt), ő korrekt volt, ám én azt mondtam, hogy ezt bizony el fogom mondani másnak is, ami velem ott történt. Ha én ezt megteszem, hitelrontásért beperel.

Mi történik itt? Egy férfi, elmondja a maga igazát, ám felhívja a vásárló figyelmét, hogy amennyiben beszélni mer arról, mi történt ott valójában, és a maga igazát el meri mondani, akkor lesz kapsz.

No ez történik akkor is, amikor elnyomó, bántalmazó kapcsolatban él valaki. A nőnek van egy megtapasztalt valósága, aminek vagy van látványos testi megjelenése, azaz sérülése, vagy nincs. Mondjuk verbális erőszak áldozata, ahol a férfi erőt demonstrál, és kijelenti „kussoljon” arról ami otthon történik, mert máskülönben lesz kapsz. Ez a szerencsétlen nő, kinyitja a száját, megpróbál segítséget kérni a környezetétől. Bocsánat, de mondjuk azt, hogy még igaza is van…mit tesz a környezete? Jobb ebbe nem belefolyni, ki tudja kinek van igaza. Aztán csak suttogni kezdik egymást között, hogy valami csak nem stimmel.

Mit tesz az elnyomó? Hülyét csinál belőle. A szó legnemesebb értelmében elbagatelizálja, kifigurázza a nő állítását, megmagyarázza, hogy „szegény asszonykának néha hormonális zavarai vannak, kicsit feszültebb, de látod haver én bezzeg egy jó fej pasi vagyok, eltartom, ide-oda viszem…Tudod haver mennyire korrekt vagyok veled is, meg mindenki mással, nem értem mi baja.”

Aztán amikor a nő azt hiszi, hogy kaphat segítséget, hisz igaza van, és elmondja, uram bocsá pont az ellenkezőjét annak amit a terror atyja mond, nem igazán akarják megérteni, erre ideges lesz. Mit tesz a környezete? Néznek rá, és no ennek a vén banyának semmi sem jó. Tolja itt a hisztit, azt se tudja milyen jó dolga van. Na ez is egy hálátlan picsa.

Közben megy a terror. „Az van, amit mondok”, máskülönben jönnek a pofonok, a rúgások, az ököllel való szembe csapások, és „KUSSOLSZ KISANYÁM”.

No ez nekem nem tetszik, még így látatlanban sem, ezért felemelem a hangomat minden elnyomott, meghazudtolt nőért, és Te ott akik e sorokat olvasod, és azt hiszed, hogy a hazugsággal szemben képtelen vagy felemelni a hangodat, tudd azt, hogy nem vagy egyedül. Sokan átélik és megtapasztalják milyen az, amikor erővel félemlítenek meg, és hazugsággal csinálnak hülyét belőled csak azért, hogy elpalástolják a bűnüket.

Sírni tudnék, és szívem szerint minden nőnek a könnyét elsírnám, aki megélte ezt egyszer is az élete folyamán, mert ez több, mint csúnya dolog, ez egy igazi lelki terror. A legszörnyűbb az, hogy a rutinnal rendelkező „jófej” elnyomó ellen, nem mindenkinek van lelki ereje felemelni a hangját, és ezzel bizony nagyon rondán vissza is élnek.

Megfenyegettek? Megfenyegettek. Sajnos azok a bántalmazott nők, akik napi szinten tapasztalják meg a fenyegetést és a „hülye vagy babám” dumát hallgatják, nem ilyen határozottak. Tudjátok miért? Mert a saját valóságukról rendszeresen azt hallják vissza, hogy az nem létezik, rosszul látják, rosszul emlékeznek, az bizony nem úgy volt.

Én erről másként vélekedek. Ha azt érezted ott, amit éreztél, az úgy is volt. Mindegy, hogy a másik miként élte meg, mert az az Ő valósága és nem a Tiéd. Lehet, hogy neki az a rúgás, csak egy icipici kisebb lábemelés volt, azonban az a testeden nyomot hagyott. Lehet, hogy ő úgy látja, csak egy kicsit megemelte a kezét, holott 2 napig nem hallottál a füledre emiatt a kézemelés miatt. Sőt az is lehet, hogy az egész világ Rád néz úgy, mint a fura nőre, aki ismeri az igazat, ami már több, mint egyik, vagy másik embernek a valósága, az maga a tény.

Tény az, hogy ott maradt a testeden a lila folt, hogy megmaradt a fájdalom. A tény, az tény, a többi csupán süket duma. 

komment
Párkapcsolatok
süti beállítások módosítása