Párkapcsolatok

2018. július 04. 19:34 - Nahalka Noémi

Jövőlátás

A jövőlátás mindig izgatta az emberek fantáziáját. Nem titkos, hogy vannak emberek, akik alkalmasak arra, hogy belelássanak a múltba, jövőbe. Aki ismer, tudja jól, hogyha lehet elkerülöm a jövőbelátást.

Hogy mi az oka? Az én nézeteim, elképzeléseim szerint, nincs meghatározott jövő, a jövő egy lehetőség, amit az ember választ. Folyamatosan a szabad akaratról írok, és arról, hogy mindenkinek a saját kezében van az életének a kulcsa. Minden ember alkalmas arra, hogy szebbé, jobbá tegye a saját és más emberek életét is. Nagyon határozottan kiállok ez mellett. Másrészt a jó fogalma relatív. Ami nekem jónak tűnik, az a másiknak szenvedést okozhat. Ha még hozzáteszem a szavak értelmezhetőségének megannyi lehetősége adott…

Mindezek ellenére van tapasztalatom. Kicsi 10 éves gyerek voltam, amikor a nagymamám halálát és teljes körülményeit, az az utáni történéseket megálmodtam. Nagyon valóságosnak tűnt, és félelemmel töltött el, ugyanakkor szimbolikus volt. A szimbolikus álomban nem azt láttam, hogy elhamvasztják, hanem mint a vaj elolvadt egy autóban.

Így van ez, ha jövőt látunk. 

A látó részéről: adott egy szimbólum, amit értelmeznünk kell, becsatlakozik az elménk, a mi értelmezésünkkel és elmondjuk, azaz a saját szavainkkal kifejezzük, amit láttunk, érzékeltünk. Néha nem lehet szavakba önteni, amit érzünk,

Fogadó részéről: értelmezi a szimbólumot, amit mondok, hallja a szavaimat, ami neki mást is jelenthet, sőt immár a hanglejtésem is benne van egy kommunikációban, amit ő úgy fog értelmezni, ahogyan a jelenlegi állapota, hangulata éppen megengedi. A szavak közül azt fogja meghallani, amit hallani akar.

Ha megnézzük túl sok a félreérthetőségi lehetőség.

Aki folyamatosan a jövőt kutatja, kártyából jósoltat, annak van egy óriási hibája: nem a jelenben él, eszében sincs szembenézni magával, és egyáltalán nem akar tenni a saját jövőjéért semmit. Aki nem akar tenni önmagáért, csak sajnálkozni a jelenlegi sanyarú sorsán, és a szebb, boldogabb jövőről álmodozni, az nem gondolkodik logikusan. Ha én, mint egy látó belemegyek ebbe, és a jövőjét nézegetem, akkor támogatni kezdem a hallucinációit, az álomvilágát, amit tudunk jól, hogy nem támogatja az embert, hanem lefelé húzza, akkor nem teszek jót a másikkal.

Óriási hatással vagyunk mi emberek egymásra. Egy kimondott szó, gondolat képes megváltoztatni a másik ember jövőjét. A kérdés az, hogy joga van-e bárkinek ilyen módon befolyásolni a másikat? Ne gondolkozz, nincs jó válasz.

Ne gondoljátok, hogy nem kaptam meg soha, hogy velem mi fog történni, és azt se higgye senki, hogy én nem estem abba a hibába, hogy nem a kártyát nézegettem. Emberek vagyunk, hibázunk és a hibáink arra valók, hogy tanuljunk belőle.

Több okot soroltam fel, ami miatt nem támogatom, hogy a jövőt kutassuk, ugyanakkor tudom jól, hogy vannak vállalásaink, célunk, ami miatt leszülettünk a Földre. Én arra bíztatok mindenkit, hogy ne keverje össze ezt a tényt a szabad akarat korlátozásával. A célt többféle úton el lehet érni, és az ember lelke, tudása, gyakorlatiassága, érzelmei, emberi kapcsolatai stb. mind-mind befolyásoló tényezők, amik lehetővé teszik a célunk legkreatívabb megvalósítását. Ne feledkezzünk meg arról, hogy bármi is történjen, de mégiscsak az a legfontosabb, hogy mindeközben legyünk boldogok és örömmel éljük meg a hétköznapokat.

komment
Párkapcsolatok
süti beállítások módosítása